√лавна¤   ѕубликации    ƒостижени¤    ƒоска объ¤влений  √остева¤ 

«б≥рник наукових праць У≤нформатизац≥¤ осв≥ти ”крањни: стан, проблеми, перспективиФ.- ’ерсон: 2003.- с.142-144

ќ—ќЅЋ»¬ќ—“≤ ѕќЅ”ƒќ¬» ƒ»—“јЌ÷≤…Ќќ√ќ  ”–—” Уќ—Ќќ¬» ѕ≈ƒј√ќ√≤ »Ф
“вердохлЇбова Ќатал¤ ™вген≥њвна
психолог ѕроблемноњ лаборатор≥њ дистанц≥йноњ осв≥ти, Ќац≥ональний техн≥чний ≥нститут У’арк≥вський пол≥техн≥чний ун≥верситетФ

—ьогодн≥ пр≥оритетом розвитку осв≥ти Ї впровадженн¤ сучасних ≥нформац≥йно-комун≥кац≥йних технолог≥й шл¤хом включенн¤ в осв≥тню сферу дистанц≥йного навчанн¤ (ƒЌ). ћова йде не т≥льки про шк≥льну та ун≥верситетську осв≥ту, але ≥ про п≥сл¤дипломну осв≥ту, ¤ка може тривати все житт¤. —л≥д в≥дзначити зростаючу роль дистанц≥йноњ осв≥ти у викладенн≥ гуман≥тарних наук, хоча цей процес розвиваЇтьс¤ досить складно в силу специф≥ки дисципл≥н, що викладаютьс¤. Ѕудь-¤кий досв≥д вир≥шенн¤ методичних, технолог≥чних та ≥нших практичних задач у даному випадку Ї, безперечно, важливим. 

« моменту створенн¤ сп≥вроб≥тниками ѕроблемноњ лаборатор≥њ дистанц≥йноњ осв≥ти Ќац≥онального техн≥чного ун≥верситету У’арк≥вський пол≥техн≥чний ≥нститутФ в 2002 роц≥ дистанц≥йного курсу (ƒ ) "ќснови педагог≥ки" на баз≥ навчального осв≥тнього середовища У¬еб- лас ’ѕ≤Ф виникла проблема ефективного викладанн¤ ц≥Їњ дисципл≥ни.  урс створений дл¤ ос≥б широкого кола населенн¤, дл¤ людей, ¤к≥ у своЇму житт≥ так чи ≥накше з≥штовхуютьс¤ з проблемами навчанн¤ ≥ вихованн¤. —истема вивченн¤ даного курсу ¤вл¤Ї собою самост≥йну ≥ одночасно ≥нтерактивну п≥знавальну д≥¤льн≥сть слухач≥в за спец≥ально розробленими навчальними матер≥алами. 
ƒл¤ б≥льш повного представленн¤ задач ≥ функц≥й ƒ  "ќснови педагог≥ки", викладемо головн≥ навчально-методичн≥ сторони його зм≥сту, а саме: мету ≥ задач≥, методичне обірунтуванн¤ ≥ принципи ƒЌ, загально-структурний зм≥ст. 

ћета ≥ задач≥ курсу:
Х допомога т≥м, хто навчаЇ ≥ тим, хто навчаЇтьс¤ в проектуванн≥, плануванн≥, розробц≥, орган≥зац≥њ та удосконаленн≥ њх навчального процессу;
Х п≥двищенн¤ гуман≥тарно-≥нтелектуального р≥вн¤ слухач≥в;
Х формуванн¤ знань та вм≥нь в≥дпов≥дно до навчальноњ програми ƒ ;
Х використанн¤ слухачами отриманих знань у гуман≥зац≥њ профес≥йних знань;
Х набутт¤ навичок у робот≥ з л≥тературою ≥ джерелами гуман≥тарного напр¤мку.

ћетодичне обірунтуванн¤ ≥ принципи:
курс Уќснови педагог≥киФ даЇ можлив≥сть слухачам оволод≥ти технолог≥Їю ƒЌ;
слухач≥ отримують в≥д тьютора додаткову дидактичну ≥нформац≥ю (навчальний матер≥ал);
значна частина роботи тьютора, пов'¤зана з нагромадженн¤м ≥ систематизац≥Їю фактичного ≥ теоретичного матер≥алу, ф≥ксац≥Їю й обл≥ком усп≥шност≥ студент≥в, передаЇтьс¤ комп'ютеру;
контроль ≥ самоконтроль знань та вм≥нь представлений питанн¤ми, практичними завданн¤ми, тестами знань;
використаний принцип гуман≥стичност≥ навчанн¤, принцип пр≥оритетност≥ педагог≥чного п≥дходу при плануванн≥ осв≥тнього процесу в дистанц≥йному навчанн≥, принцип педагог≥чноњ доц≥льност≥ застосуванн¤ нових ≥нформац≥йних технолог≥й, принцип моб≥льност≥ навчанн¤, а також принцип стартового р≥вн¤ осв≥ти. 

«агально-структурний зм≥ст курсу Уќснови педагог≥киФ:
1. блок-навчанн¤. ƒидактичний ≥нформац≥йно-зм≥стовний матер≥ал:
Х програма дистанц≥йного курсу (8 блок≥в);
Х тижнев≥ зан¤тт¤ (кожний навчальний блок вивчаЇтьс¤ прот¤гом тижн¤);
Х вступне по¤сненн¤ до кожного навчального блока (мета, зм≥ст, ключов≥ пон¤тт¤, план роботи на тиждень);
Х ≥нформац≥йний матер≥ал (розгорнутий зм≥ст кожного навчального блоку курсу).
2. блок-сп≥лкуванн¤. ¬иди сп≥лкуванн¤ в дистанц≥йному курс≥:
форум, внутр≥шньокурсова пошта, чат, список розсилань. 
3. дов≥дковий блок, представлений глосар≥Їм та б≥бл≥отекою, ¤ка включаЇ додатков≥ ≥нформац≥йн≥ матер≥али по темам курсу.
4. блок-контроль. «м≥ст контролю: 
Х ≥ндив≥дуальн≥ в≥дпов≥д≥ на запитанн¤ по кожному навчальному блоку;
Х виконанн¤ щотижневих практичних завдань;
Х контрольн≥ тести з досл≥джуваного блоку;
Х активн≥сть в обговоренн≥ поточних питань за темами курсу.

«м≥ст дисципл≥ни "ќснови педагог≥ки" складаЇтьс¤ з компактного, але досить насиченого навчального матер≥алу. ” зм≥ст курсу включен≥ проблемн≥ теми, пов'¤зан≥ з такими сп≥рними питанн¤ми ¤к: роль та м≥сце педагог≥ки в сучасному св≥т≥, законом≥рност≥ процес≥в навчанн¤ ≥ вихованн¤, питанн¤ актив≥зац≥њ п≥знавальноњ д≥¤льност≥, мотивац≥¤ навчанн¤, особливост≥ сп≥лкуванн¤ в навчальному процес≥. 

 

E-mail: natatv@kpi.kharkov.ua ©

»спользование данной информации допускаетс¤ только со ссылкой на источник и с разрешени¤ автора

Hosted by uCoz