√лавна¤   ѕубликации    ƒостижени¤    ƒоска объ¤влений  √остева¤ 

ћатер≥али 4-њ м≥жнародноњ м≥ждисципл≥нарноњ науково-практичноњ конференц≥њ Д—учасн≥ проблеми науки та осв≥тиФ.- ялта: 2003.-с. 237.  

“ьютор ¤к одна з визначальних ос≥б системи дистанц≥йного навчанн¤

 ухаренко ¬.ћ. “вердохлЇбова Ќ.™. –ибалко ќ.¬.
Ќац≥ональний техн≥чний ун≥верситет "’арк≥вський пол≥техн≥чний ≥нститут", ’арк≥в 61002, вул. ‘рунзе, 21, тел. (0572) 400-613, 

E-mail: kvn@kpi.kharkov.ua ten@ic.kharkov.ua alena@kpi.kharkov.ua 

ќсв≥тн¤ установа починаЇтьс¤ з викладача, його особистост≥, творчого потенц≥алу, здатност≥ до розвитку, вдосконаленн¤ своЇњ майстерност≥. ¬ дистанц≥йн≥й осв≥т≥ одн≥Їю з найголовн≥ших умов ефективност≥ навчального процесу Ї прагненн¤ викладача (тьютора) до самовдосконаленн¤, його активн≥сть, в≥дкрит≥сть, бажанн¤ оптим≥зувати власну психолог≥чну компетентн≥сть. 

” дистанц≥йному навчанн≥ (ƒЌ) тьютор маЇ дещо поширен≥ш≥ функц≥њ, н≥ж у традиц≥йн≥й форм≥ навчанн¤. ¬≥н не виконуЇ авторитарн≥ функц≥њ, не Ї Їдиним ≥ найавторитетн≥шим джерелом ≥нформац≥њ. ¬с≥ учасники навчального процесу приймають участь у вир≥шенн≥ найр≥зноман≥тн≥ших питань стосовно процесу навчанн¤, а тьютор керуЇ п≥знавальною д≥¤льн≥стю ≥ допомагаЇ кожному студенту знайти оптимальну пошукову траЇктор≥ю в ≥нформац≥йному процес≥. Ќавчанн¤ базуЇтьс¤ на принципах сп≥вроб≥тництва ≥ ненав'¤зливого, товариського кер≥вництва. ƒо основних обов'¤зк≥в тьютора у ƒЌ належать:

* забезпеченн¤ дл¤ учасник≥в груп обмеженого доступу до закритоњ частини осв≥тнього серверу;
* наданн¤ загальних в≥домостей про технолог≥ю, використану в процес≥ навчанн¤, п≥дключенн¤ студент≥в до списку розсилки; 
* орган≥зац≥¤ дистанц≥йних зан¤ть, обл≥к ≥ своЇчасне коригуванн¤ ходу навчанн¤;
* видача додатковоњ ≥нформац≥њ; 
* орган≥зац≥¤ сп≥лкуванн¤ студент≥в; 
* контроль та оц≥нка виконаних роб≥т студент≥в, пов≥домленн¤ про результати.

 р≥м цих обов'¤зк≥в тьютор у своњй д≥¤льност≥ повинен зд≥йснювати ≥нформац≥йне забезпеченн¤, забезпечувати мотивац≥ю вченн¤ ≥ засоби передач≥ навчальноњ ≥нформац≥њ, надавати ≥нструкц≥њ до самост≥йноњ роботи ≥ зд≥йснювати зворотний зв'¤зок. 

ќтже перед тьютором кр≥м вир≥шенн¤ орган≥зац≥йних завдань сто¤ть проблеми двох тип≥в: управл≥нн¤ навчальною ≥нформац≥Їю (конструюванн¤ та структуруванн¤) ≥ керуванн¤ п≥знавальною д≥¤льн≥стю (у процес≥ вченн¤) студент≥в. 

ƒл¤ п≥двищенн¤ ¤кост≥ процесу навчанн¤ ≥ формуванн¤ п≥знавальноњ самост≥йност≥ студент≥в необх≥дна, перш за все, актив≥зац≥¤ д≥¤льност≥ тьютора, њњ творча спр¤мован≥сть. ¬ основ≥ керуванн¤ п≥знавальною д≥¤льн≥стю студент≥в лежить моделюванн¤ тьютором системи д≥й ≥ операц≥й, у ¤к≥й значну роль в≥д≥граЇ процес сп≥лкуванн¤ - комун≥кативний компонент д≥¤льност≥ тьютора.

ѕедагог≥чна творч≥сть у процес≥ сп≥лкуванн¤ (зворотнього зв'¤зку) повинна включати змодельован≥ ситуац≥њ п≥знавальноњ д≥¤льност≥ ≥ педагог≥чну ≥мпров≥зац≥ю, ¤ка може бути ¤к запроектованою у дистанц≥йному курс≥, так ≥ запропонованою тьютором в тому випадку, коли вона найб≥льш в≥дпов≥даЇ певн≥й навчальн≥й ситуац≥њ. “аким чином, об'Їктами керуванн¤ стають: студент, ≥нформац≥¤, процес п≥знавальноњ д≥¤льност≥, в тому числ≥, сп≥лкуванн¤ у навчанн≥. «асобами керуванн¤ Ї умови передач≥ ≥нформац≥њ, методи навчанн¤, орган≥зац≥йн≥ форми навчанн¤. ћетою керованоњ д≥¤льност≥ Ї сформован≥ п≥знавальна самост≥йн≥сть та активн≥сть.

 

E-mail: natatv@kpi.kharkov.ua ©

»спользование данной информации допускаетс¤ только со ссылкой на источник и с разрешени¤ автора

Hosted by uCoz