Главная   Публикации    Достижения    Доска объявлений  Гостевая 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
“ХАРКІВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ”

Дистанційні курси НТУ "ХПІ"

Каталог Харків 2002
Каталог уклали: Кухаренко В.М.; Сиротенко Н.Г.; Твердохлєбова Н.Є. 

Студенту про дистанційне навчання

Навчаючись дистанційно, ми вдосконалюємось різнобічно – і індивідуально, у якостях мислення та діяльності, і колективно, вдосконалюючи спілкування кожну хвилину.

Вигода – записуйся у будь-який час та працюй зі своєю особистою швидкістю навчання.
Гнучкий вибір – займайся навчанням завжди і всюди – немає необхідності знаходитися безпосередньо у навчальному закладі.
Місце проживання – не обов’язково жити у місті де розташований навчальний заклад
Якість курсів – висока, підтверджена експертами
Умови навчання – під керівництвом досвічених інструкторів.
Спрямованість курсів – підвищення кваліфікації, придбання нової професії, 
або поширення знань.

ЯК ПРАЦЮЄ ДИСТАНЦІЙНИЙ КУРС
1. Вибір курсу.
2. Підключення у будь-який час за допомогою пошти, телефона, факса, Інтернет, особисто.
3. Підтвердження электронною поштою про зарахування до класу.
4. Початок навчання. Обов’язково треба сповістити інструктора про свої часові можливості.
5. Робота з матеріалами курсу. Самотестування.
6. Зворотний зв’язок з інструктором і колегами у процесі Виконання навчальних завдань.
7. Участь у навчальних дискусіях чатах.
8. Виконання завдань проектів у малих групах.
9. Підготовка до іспитів.
10. Перед закінченням навчання перевір свою пошту щодо наявності всіх потрібних матеріалів. Отримай офіціальний висновок та відповідний документ.

Незалежні навчальні курси корисні для тих, хто:
- вибрав курс, що не вивчався у його школі;
- хоче розв’язати незрозуміле питання;
- хоче працювати влітку і тим зменшити час на навчання;
- хоче продовжувати навчання і т.н.

ПУТІВНИК ДЛЯ СТУДЕНТІВ ПО КУРСАХ
1. Зверніть увагу на зміст та оформлення курсу. Наприклад, чи є інформація про вимоги, рівень, тривалість, зміст та схему контроля і оцінки для курсу.
2. Які умови регулювання сприяють засвоєнню та виконанню курсу? Наприклад, як регулюється перерва у навчанні, вимоги до навантаження, популярність, можливість плагіату, рівень засвоєння і т. ін.
3. Наскільки гнучким є зміст курсу? Чи реагує він на зміни у предметі навчання (переглядається)? Як реагує курс на досягнення студентів?
4. Наскільки можна довіряти курсу? Кількість відгуків та оцінка курсу в них? Наскільки відповідає курс програмам інших навчальних закладів? Чи є можливість переходу до програм інших навчальних закладів?
5. На яку підтримку можуть розраховувати студенти:
• у місцевому навчальному закладі (тьютор, контроль і оцінка, консультації, платне навчання);
• у локальному навчальному центрі;
• на підтримку зовнішніх джерел (місцеві бібліотеки, приватні тьютори і т. ін.);
6. Механіка забезпечення курсу та здійснюваної підтримки? Якнайважливіше питання для студентів:
• прямі і непрямі витрати на курс;
• устаткування (комп’ютери), що потрібне у курсі;
• чи спроможні студенти сплатити навчання.
7. В який спосіб студенти будуть спілкуватися з тьютором або іншими студентами?
8. В який спосіб студенти матимуть змогу дослідити джерела інформації та інші форми підтримки?
Ці питання не обов’язково дають повне враження про те, що студент повинен знати про курс, до якого він хоче підключитися, але вони допоможуть прийняти обгрунтоване рішення про цей курс.

Рівень мотивації. Я хочу це знати або Я хочу вчитися. При цьому не обов’язково бути зразу впевненим у своїх силах і здібностях. Дистанційний курс обов’язково забезпечує підтримку і у самій інформації, і у процесі спілкування з тьютором. Головне, це впевненість у собі й у своїх здібностях подолати будь-які перешкоди. Дерзніть!
Для дистанційного навчання дуже важлива присутність мотивації: 
1. Наскільки сильне бажання вчитися взагалі і за цією тематикою, зокрема?
2. Наскільки важливо для вас те, що ви будете вчитися самостійно? У чому ваші пріоритети розвитку себе як особистості?
3. Що може заважати вам у навчанні? Назвіть причини або обставини. Їх треба знати заздалегідь, щоб тьютор міг організувати по можливості необхідну підтримку.

Знання предмету вивчення. Ви можете і не знати його детально. Не біда! У дистанційному курсі передбачено адаптаційну підтримку, де по рівнях, починаючи з матеріалу середньої школи, вам підкажуть необхідну інформацію не тільки про теоретичні знання, але й допоможуть у діяльності при різноманітних ситуаціях і нададуть її зразки.
1. Як багато ви знаєте про предмет вивчення?
2. Чи потрібно вам відновити раніше вивчене або ви хочете доповнити і поширити вже знайомий вам матеріал?
3. Наскільки ваші знання різносторонні:
- практичні;
- теоретичні;
- чи хочете ви отримати знання про історію науки, про вчених та їхню роль у розвиткові, вплив на світогляд і т. ін. Який тип знань ви хочете отримати? Наскільки різносторонні ваші інтереси у галузі цієї науки?

Вміння читати. Ця здібність дуже важлива при дистанційному навчанні, бо спілкування з навчальною інформацією відбувається через читання текстових або в будь-який інший спосіб організованих матеріалів. Тут також не треба забувати про повсякчасну підтримку: тьютор у своїх особистих порадах або за допомогою окремого допоміжного сайта покаже вам, як удосконалити свої вміння у читанні. Треба лише критично переглянути технічну і смислову характеристики вашого стилю читання. Тут можуть допомогти такі питання: 
Наскільки успішно ви читаєте книги на рівні школи і вищого навчального закладу, а також журнальні статті?
-Чи читаєте ви матеріали на рівні вищого навчального закладу із задовільним розумінням ідей автора?
- Чи зможете ви оцінити під час читання ідеї автора критично?
- Чи зможете ви аналізувати і структурувати текст за значенням його складових частин?
- Чи зможете ви виявити виразну мету читання і вибрати його стратегію, щоб досягти її (вільно ознайомлюючись з основними ідеями)?

Вміння писати. У процесі навчання і спілкування з тьютором або колегами виникає необхідність обмінюватися письмовими нотатками або записами, а також надсилати завдання у письмовій формі. Отже, відпрацювати цю здібність необхідно, тим більше, що у майбутній діяльності вона буде конче потрібна.
Наскільки добре ви пишете на рівні вищого навчального закладу?
- Чи задоволені ви своїми письмовими спробами?
- Чи зможете ви без попередньої підготовки написати добре складені доповіді, меморандуми, реферати, проектні пропозиції, або інші потрібні у роботі документи?
- Чи зможете ви написати дослідницьку статтю із цитуваннями та посиланнями?
Якшо ви не впевнені у цьому, зверніться вчасно по допомогу до тьютора, який порекомендує вам додаткові навчальні джерела.

Вміння вчитися.
Дистанційне навчання передбачає самостійну навчальну діяльність як запоруку формування пізнавальної активності і здібності до самовдосконалення на протязі всього життя. Отже, наскільки міцні ваші уміння вчитися?
- Чи зможете ви намітити стратегію навчальної діяльності і скласти її план на 3-х, 4-х-місячний термін так, щоб виконати його успішно?
- Чи зможете ви приділити час для навчання, враховуючи пріоритети, такі як робота і сім’я, або соціальні обов’язки?
- Чи зможете ви підготуватися до іспитів, а також успішно подолати їх без стресу?

Навчальні можливості. Які навчальні можливості ви зможете використати при навчанні?
- Чи маєте ви провідні навчальні матеріали (вказівки до користування підручником, тексти, комп’ютер, відео- та аудіоматеріали, інше)?
- Чи звертаєтесь ви по допомогу до людей, що бажають посприяти вам у навчанні (учитель, тьютор, консультант, друг або колега по роботі)?
- Чи звертаєтесь ви постійно до бібліотеки, електронних джерел (Інтернет) або до організації, що має відношення до галузі вашої дисципліни?

Особисті якості. Вони повинні сприяти успішному навчанню. 
Проаналізуйте такі з них:
- Чи сприяють успіхові ваші особисті якості чи характеристики? 
- Що треба змінити або вдосконалити? 
- Чи виконуєте ви завдання? 
- Чи часто відчуваєте необхідність закінчити почату справу? 
- Як високо ви оцінюєте освіту і навчання? 
- Чи зможете ви протистояти перешкодам? Чи відкриті ви новим ідеям?

Керування часом. Наскільки добре ви можете організувати самостійне навчання паралельно або одночасно зі службою, сім’єю та іншими обов’язками за термін навчання? Чи будуть ваші обов’язки скориговані в такий спосіб, що ви зможете впевнено виділити періоди самостійного навчання? Чи маєте ви час і місце, щоб вчитися на роботі? Чи можете ви змінити свої плани, щоб вони відповідали потребам навчання?

Особисте здоров’я.
Чи є якісь фізичні або емоціональні умови, що можуть завадити вашому навчанню?
Чи маєте ви на увазі або передбачаєте заздалегідь деякі можливі стресові життєві події (народження дитини, переїзди та ін.). У всякому випадку слід вчасно звертатись по допомогу до керівника курсу або тьютора.

У цьому буклеті розміщені презентації дистанційних курсів, що розроблені у 2001/02 навчальному році викладачами НТУ «ХПІ».

1. Лінійна алгебра та аналітична геометрія
Автор: Олексенко В’ячеслав Михайлович, кандидат фізико-математичних наук, старший викладач кафедри вищої математики (e-mail: Oleksenko@kpi.kharkov.ua )
Тьютор: Олексенко Вячеслав Михайлович, кандидат фізико-математичних наук, старший викладач кафедри вищої математики

Мета курсу. Головною метою цього курсу є надання практичної допомоги тим, хто має потребу вивчати лінійну алгебру та аналітичну геометрію.

Для кого цей курс. Курс лінійної алгебри та аналітичної геометрії розроблений для студентів технічних вищих навчальних закладів усіх спеціальностей, а також для контролю засвоєння матеріалу викладачами.
Необхідні навчальні навички: наявність та вміння роботи з e-mail, доступ до Інтернет, уміння працювати в MS Office, методичні наробки з курсу.

Особливості процесу навчання: курс охоплює основні розділи лінійної алгебри та аналітичної геометрії і складається з 15 занять. Кожне заняття триває один тиждень. Крім теоретичного матеріалу, який складається з лекцій, прочитаних автором курсу в НТУ"ХПІ" з достатньою кількістю розв`язаних задач, з завданнями для самоконтролю до кожного заняття, пропонується література з указанням сторінок на кожне заняття. Більше того, на кожне заняття підібраний список посилань у ІНТЕРНЕТ. 

Для кожного заняття розроблені тести для контролю засвоєння матеріалу.

Результати і придбання. Після оволодіння курсом лінійної алгебри та аналітичної геометрії студенти будуть знати: основні означення, теореми та їх практичне застосування; основні математичні методи розв`язання задач по цьому курсу та їх практичне застосування, доведення важливих теорем, які знаходяться у основі математичних методів, що вивчаються. 

Крім того, студенти будуть вміти: 
- користуватися методами лінійної алгебри та аналітичної геометрії при вивченні дисциплін загальнонаукової, загальноінженерної та спеціальної підготовки;
- застосовувати основні математичні методи лінійної алгебри та аналітичної геометрії у дослідженні та розв`язанні загальноінженерних та спеціальних задач з доведенням розв`язань до практично прийнятих результатів (формули, числа, графіки, класичні висновки).


2. Вища математика
Автори: Бурлаенко В'ячеслав Миколайович, ст. викладач кафедри "Прикладна математика", кандидат технічних наук, (e-maіl: burlayenko@kpі.kharkov.ua ), тел. (0572) 40-09-41

Мета і задачі курсу: навчити вирішувати студента стандартні задачі по вищій математиці і пояснити питання математичної теорії на основі різноманітного представлення інформації через доступ до необхідних Інтернет ресурсам, охоплюючи всі розділи загального і спеціального курсів вищої математики, підготувати студента до здачі заліків і іспитів. 

Для кого цей курс. Курс може бути використано студентами різних інженерних спеціальностей і заочного навчання, а також викладачами для підготовки навчального матеріалу за основними розділами вищої математики.

Необхідні навчальні навички. Студент повинен знати основні визначення і правила, уміти застосовувати основні формули шкільного курсу математики і мати мінімальні навички роботи з комп’ютером.

Особливості навчального процесу. Дистанційний курс "Вища математика" об'єднав на єдиній методичній основі навчальні матеріали, успішно застосовані в навчальному процесі колективом кафедри "Прикладна математика" протягом ряду років у Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут" і додаткову інформацію з досліджуваних тем вищої математики з мережі Інтернет. За допомогою курсу можна вирішити будь-яку типову задачу з курсу вищої математики.

Курс містить бібліотеку прикладів рішень типових навчальних задач і комплекс методичних розробок навчальних занять по різних розділах і темах вищої й обчислювальної математики з використанням навчальних математичних пакетів. 

Заняття ілюструють один з методичних підходів до проведення практичних занять по математиці з використанням комп'ютера і демонструють можливості використання Інтернет ресурсів при вивченні відповідних курсів. 
Крім того, заняття представляють цілком підготовлені методичні матеріали для проведення в комп'ютерному класі одного аудиторного практичного заняття по відповідній темі. 
У тексті кожного заняття приведені короткі теоретичні зведення, необхідні для рішення і розуміння задач, докладно розібраний приклад, завдання для самостійної роботи в аудиторії і домашнє завдання. 
Заняття можуть бути використані для самостійної (позааудиторної) роботи студентів для повторення, самостійного вивчення або для поглиблення знань по відповідній темі. 

Курс містить у собі основні розділи вищої математики: лінійну алгебру, аналітичну геометрію, математичний аналіз і складається з двох частин: 
У першу частину включені основи лінійної алгебри й аналітичної геометрії, диференціальне й інтегральне вирахування функцій однієї перемінної. Для зручності користування на початку кожного параграфа поміщені необхідні теоретичні відомості. Систематизовано методи і підходи до рішення задач по кожній темі для того, щоб надати можливість студентам шляхом самостійного пророблення досягти елементарних технічних навичок у рішенні задач по основних розділах вищої математики. 
У другій частині викладається диференціальне вирахування функцій декількох перемінних, кратні, криволінійні і поверхневі інтеграли, теорія поля і ряди. Для зручності користування на початку кожного параграфа поміщені необхідний довідковий матеріал і методи рішення задач по кожній з тем.

Кожна тема проілюстрована численними докладно вирішеними задачами. По кожному з розділів пропонується від 5 до 20 типових завдань різної складності, що складаються з 30 варіантів.
На даному етапі розроблений розділ лінійної алгебри й аналітичної геометрії.

Результати і придбання. Курс допоможе студентам самостійно опанувати методикою рішення практичних задач за загальним курсом вищої математики і підвищити рівень фундаментальної підготовки для освоєння своєї спеціальності. 


3. Інженерна графіка
Автор: доцент кафедри нарисної геометрії і графіки Чермних Ігор Олексійович.

Мета курсу: навчити слухачів грамотно працювати з графічною інформацією – створювати і читати креслення, графіки, діаграми, наочні зображення та ін.

Для кого цей курс. Дистаційний курс інженерної графіки створений як для студентів очної та заочної форми навчання, так і для самоосвіти всіх бажаючих.

Необхідні навчальні навички. Для роботи з курсом студенти повинні знати елементарну геометрію в обсязі курса середньої школи.

Особливості навчального процесу. При вивченні курсу студенти повинні виконати ряд графічних робіт, пройти необхідні тести вирішити запропоновані завдання, приймати участь в обговоренні прийомів і засобів візуалізації інформації.

Результати і придбання. По закінченню курсу слухачі отримають навички грамотно працювати з графічною інформацією – створювати і читати графіки, креслення, наочні зображення, діаграми та ін.

4. Інформатика. Розділ MATHCAD.
Автор курсу. Доцент кафедри «Автомобілі і тракторобудування», Павлій Ніна Володимирівна старший викладач кафедри Батенко Андрій Миколайович, аспірант кафедри, Павлій Андрій Володимирович.

Мета курсу: навчити слухача, використовуючи інструменти MathCAD-додатка, вирішувати математичні задачі різної складності без знання традиційних мов програмування.

Завдання курсу.
1.Ознайомити користувача з інтерфейсом MathCAD-додатка і роботою в ньому.
2. Навчити складанню MathCAD-документа для рішення основних математичних задач (рішенню поліномів, рівнянь, систем лінійних і нелінійних рівнянь, інтегруванню, диференціюванню, перебуванню меж, рішенню диференціальних рівнянь (ДР) і систем ДР, а також програмувати, використовуючи інструментарій додатка).
3. Освоїти роботу з графічним редактором додатка для побудови графіків поверхонь у декартових, полярних координатах. Проводити їхню модифікацію і редагування.
4. Навчити складанню і редагуванню текстових пояснень до MathCAD-документа.
Для кого цей курс. Курс розраховано на студентів першого курсу технічних ВНЗів.

Необхідні навчальні навички: знання операційної системи WINDOWS, робота з додатками системи, знання основ математичного аналізу.

Особливості навчального процесу. MathCad-2000-РRO/Рremium –це система комп'ютерної математики, що дозволяє вирішувати як нескладні навчальні задачі, так і проводити ємні науково-технічні й інженерні розрахунки.
Наявність у системі текстового, графічного і формульного редакторів дозволяє одержати якісний, добре оформлений, математичний документ, із прекрасними текстовими і графічними ілюстраціями.
Можливість запису математичних виразів у їхньому загальноприйнятому виді, полегшує сприйняття математичної сутності розв'язуваної задачі. Могутній графічний редактор дозволяє наочно відображати результати обчислень графічному у виді. Включені в систему анімаційні ефекти дають можливість перегляду графічних об'єктів у динаміці.
Включення в систему розділу символьної математики розкрило блискучі можливості для проведення аналітичних обчислень, тим самим, розширивши діапазон застосування системи.
Наявність у MathCAD могутнього довідкового апарата значно полегшило процес роботи над математичним документом. А включені в систему електронні книги - більш ефективно вирішувати задачі в конкретно обраній області науки і техніки.

Тривалість навчання курсу складає 11 тижнів. Протягом тижня слухач самостійно вивчає теоретичний матеріал за поточном питанням, використовуючи теоретичні заняття курсу і додатково пророблює матеріал, зазначений викладачем у мережі Інтернет. 

Після вивчення матеріалу, у практичному занятті, йому пропонуються питання для самоконтролю по вивченій темі. 
Якщо при роботі над запропонованою темою у слухача виникають питання, він може задати тьютору питання за допомогою електронної пошти .
Кожна вивчена тема закінчується виконанням практичного завдання, що оформляється MathCAD-документом і пересилається для перевірки тьютору.
При успішному проходженні курсу слухач, якщо він є студентом НТУ «ХПІ», може одержати академічну довідку про здачу дисципліни MATHCAD. 
Можливо групова участь слухачів у навчанні за даним курсом. У цьому випадку планується проведення Форумів для обговорень досліджуваного матеріалу.

Результати і придбання. Ознайомившись з роботою у системі MathCAD 2000 слухач може використовувати отримані знання, займаючись на кафедрі «Автомобілі і тракторобудування» за фахом «Колісні і гусеничні транспортні засоби» при вивченні теоретичних та розрахункових курсів, при виконанні курсового і дипломного проектування самохідних машин. 
Якщо слухач цього дистанційного курсу навчання не є студентом кафедри «Автомобілі і- тракторобудування», то отримані знання, після роботи в даному дистанційному курсі, будуть корисні йому при проведенні інженерних розрахунків будь-якої складності з усіх технічних спеціальностей.

5. Переклад науково-технічної літератури
Автори: Бондаренко В.В., Дубічинський В.В., Кухаренко В.М., Оржицький І.О., Твердохлєбова Н.Є., Турчик В.В. 

Мета курсу: ознайомити слухачів з психолого-педагогічною специфікою перекладознавства як науки, дати поглиблені знання з області перекладу, навчити правилам та особливостям переводної лексикографії. 

Для кого цей курс. Курс розраховано на студентів та викладачів, які бажають поліпшити свої знання з області науково-технічного перекладу.

Необхідні навчальні навички: вміння працювати з електронною поштою та в середовищі Windows. 

Особливості навчального процесу. Процес навчання здійснює тьютор. Він відсилає повідомлення слухачам у список розсилки, які вони отримують електронною поштою. Повідомлення містять завдання на тиждень і аналіз відповідей. Теоретичні материали слухачі можуть продивитись на сайті курсу. Курс розраховано на 5 тижнів. Кожне заняття триває один тиждень. 

Результати і придбання. Вивчення цього курсу дозволить удосконалити фахові знання з української мови, оволодіти основними принципами та правилами професійного перекладу науково-технічної літератури. 

6. Ділова українська мова
Автори. Бондаренко В.В., Дубічинський В.В., Кухаренко В.М., Оржицький І.О., Твердохлєбова Н.Є., Турчик В.В. 

Мета курсу: ознайомити слухачів зі специфікою ділової української мови як науки, навчити складати ділові папери згідно з вимогами сучасного справочинства та Міністерства освіти і науки України.

Для кого цей курс. Курс розраховано на студентів вищих навчальних закладів.

Необхідні навчальні навички: вміння працювати з електронною поштою та в середовищі Windows. 
Особливості навчального процесу. Для набуття практичних навичок та формування стереотипів правильного слововживання усної й писемної літературної мови в курсі наводяться тексти науково-популярного характеру для російсько-українського перекладу, практичні завдання для студентів та російсько-українсько-англійський словник основних понять ділового мовлення. Процес навчання здійснює тьютор. Він відсилає повідомлення слухачам у список розсилки, які вони отримують по електронній пошті. Повідомлення містять завдання на тиждень і аналіз відповідей. Теоретичні материали слухачі можуть продивитись на сайті курсу. 

Результати і придбання. Вивчення цього курсу дозволить оволодіти основними знаннями, принципами та правилами ділової української мови.

7. Історія України: Соціально-політичні аспекти
Автори: cтарший викладач, кандидат історичних наук Гололобов Віктор Михайлович, старший викладач, кандидат історичних наук Ткаченко Світлана Сергіївна (e-mail: Svetas@kpi.kharkov.ua).

Мета курсу: дати знання з історії створення і подальшого розвитку українського народу, державотворчого процесу в Україні.

Для кого цей курс. Курс створений для широкого кола слухачів та студентів 1-го курсу технічних вузів.

Необхідні навчальні навички:
• навички роботи з операційною системою Windows;
• навички роботи з Microsoft Office (Word);
• навички роботи з Інтернет та електронною поштою;
• можливість працювати в Інтернет протягом 2-3 годин;
• базові знання зі шкільного курсу історії України і всесвітньої історії.

Особливості навчального процесу. Перш, ніж розпочати роботу в курсі, необхідно зареєструватись і пройти попереднє анкетування.

Курс розраховано на 15 тижнів. Кожен тиждень присвячений вивченню окремої теми. По закінченню кожної теми передбачається перевірка знань у вигляді тестових завдань. Слухачам необхідно відповідати на проблемні запитання, приймати участь у чатах, форумах. На протязі курсу студентам треба виконувати додаткові завдання для поглиблення знань з курсу або окремої теми.

Результати і придбання. По закінченню курсу слухачі отримають знання з історії створення і розвитку українського народу, а також державотворчого процесу в Україні. 

8. Основи теорії управління соціальними системами
Автори курсу: Романовський Олександр Георгійович, Сиромятников Андрій Сергійович.

Тьютор: Сиромятников Андрій Сергійович – and_syr@kpi.kharkov.ua  
тел. (0572) 400-972

Мета та завдання. Курс “Основи теорії управління соціальними системами” призначений для формування у потенційних керівників загального уявлення про різні сучасні соціальні системи та про особливості технології управління ними. У ньому розглядаються найбільш загальні вимоги до особистісних якостей і до професіоналізму сучасного керівника-лідера.

Для кого цей курс. Курс створений для:
• студентів денної форми навчання для більш глибокого вивчення пропонованого матеріалу, та тих, хто не має змоги відвідувати заняття чи пропустив через поважні причини;
• студентів заочної форми навчання;
• керівників-практиків для підвищення кваліфікації.

Необхідні навчальні навички: 
• володіння Internet-браузерами (Internet Explorer, Netscape Navigator та ін.), поштовими електронними програмами і т.п.;
• володіння офісними пакетами MS Office.

Особливості навчального процесу. Курс розбито на 10 модулів, у кожному з яких роглядаються основні питання за темою модуля, пропонуються запитання для самоконтролю, можлива участь слухачів у чаті та форумі.

Результати та придбання. По закінченню курсу слухачі отримають уявлення та основні поняття про соціальні системи, види та стилі управління, будуть ознайомлені із складною структурою соціальних систем, що обумовлено, насамперед, присутністю в них людини з її особистими якостями та індивідуальними рисами.

9. Математичне моделювання та використування ЕОМ у хімічній технології

Автори: Бабак Т.Г., Коцаренко В.О. (e-mail: kotsarenko@kpi.kharkov.ua), Пономаренко Є.Д.

Мета курсу: сформувати у слухачів (майбутніх спеціалістів хіміків-технологів) органічне сполучення знань в області хімічної технології, обчислювальної математики та комп’ютерної техніки, необхідне для ефективного використання ЕОМ у профісійній діяльності.

Для кого цей курс. Курс розраховано на студентів технічних вищих навчальних закладів.

Необхідні навички слухачів:
• знання основ програмування, операційної системи Windows, програми Microsoft Office та МathCAD
• знання основ вищої математики;
• знання основ курсів загальної хімічної технології, процесів та апаратів;
• мати власну поштову адресу;
• володіти прийоми роботи в Інтернет.

Організація занять. Курс розраховано на 15 занять, до складу яких входять лекції, завдання для самостійного виконання та приклади їх виконання.

Результати і придбання. По закінченню курса слухачі будуть:
• вміти коректно поставити задачу математичного моделювання об’єкту хімічної технології, вирішувати рівняння математичного опису з використанням комп’ютера та надавати фізично обґрунтовані результати розрахунків;
• знати методологію обробки результатів експерименту;
• володіти засобами оптимізації хімічних процесів на основі математичної моделі;
• використовувати комп’ютер для проведення обчислювального експерименту.

10. Системи автоматизованогопроектування гідропривода
Автори: кандидат технічних наук, професор кафедри “Гідропневмоавтоматика і гідропривід” Гладкий Петро Максимович, магістр Гречка Ірина Павлівна (grm@kpi.kharkov.ua ), магістр Коваленко Олена Леонідівна. 
Тьютор: кандидат технічних наук, професор Гладкий Петро Максимович.

Мета курсу: надати можливість проектувати складні гідроприводи в стислі терміни з одночасним підвищенням якості проектування.

Завдання курсу САПР:
- проведення проектно-конструкторських розрахунків за типовими схемотехнічними і конструкторськими рішеннями, а також функціонально закінчених пристроїв гідропривода (оптимізація конструктивних параметрів);
- дослідження на ранніх етапах проектування робочих процесів і характеристик гідропривода з урахуванням впливу конструктивно–технологічних і експлуатаційних факторів;
- конструювання деталей і збірних одиниць приводу, випуск конструкторської документації.

Для кого цей курс. Курс створений для студентів технічних вищих навчальних закладів.

Необхідні навчальні навички: вміння працювати з електронною поштою, знання базових дисциплін математики, фізики. 

Особливості навчального процесу. Курс складається з 7 занять, кожне з яких має теоретичну і практичну частини та тести. 
Для вивчення курсу необхідно: зареєструватися, своєчасно виконувати завдання, проходити відповідні тести, приймати участь в чатах, підтримувати зв’язок з тьютором за допомогою електронної пошти.

Результати і придбання. В результаті навчання студенти отримають уміння проектувати в автоматизованому режимі сучасні гідроприводи. 

11. Перехідні процеси в електричніх системах
Автори: Вепрік Ю.М., Вепрік В.Ю. (e-mail: veprikv@online.kharkiv.com).

Мета и завдання курсу. Курс передбачає вивчення перехідних процесів в електричних системах їх фізичних і математичних моделей, методів і засобів аналізу. Вивчення курсу передбачається навчальною програмою для студентів за фахом «Електричні системи і мережі”. Курс може бути корисний інженерам-електрикам цієї спеціальності для підвищення кваліфікації.

Для кого цей курс. Курс створено для студентів технічних вищих навчальних закладів.

Необхідні навчальні навички. Курс базується на знаннях, отриманих при вивченні курсів математики, фізики, електротехніки та спецкурсів з електричних машин та електричних систем. 

Особливості навчального процесу. До початку навчання необхідно зареєструватися, пройти анкетування та отримати допуск до занять. Курс вивчається на протязі одного семестру. 
Навчання проводить тьютор шляхом відправки повідомлень з завданнями кожному слухачу електронною поштою. Учень вивчає теоретичні матеріали на сайті цього курсу, виконує завдання на локальному компьютері і надсилає їх електронною поштою тьютору. Після вивчення кожної теми учасники курсу проходять тестування, за результатами якого кожному учаснику виставляються бали. Користувачі мають можливість приймати участь у дискусіях (щоденних форумах і щотижневих чатах), отримувати консультації за поточними питаннями. 

Результати і надбання. Слухачі будуть знати: фізичну природу перехідних процесів, впливаючі фактори, методи аналізу, технологічні і екологічні наслідки, шляхи запобігання і засоби захисту. 
Слухачі будуть вміти: формулювати задачі аналізу перехідних процесів і знаходити метод їхнього розв’язання, виконувати розрахунки з використанням засобів обчислювальної техніки, оцінювати результати і використовувати їх під час проектування та в умовах експлуатації. 

12. Теорія двигунів внутрішнього згоряння
Автор: Прохоренко Андрій Олексійович, кандидат технічних наук,, доцент кафедри "Двигуни внутрішнього згоряння" НТУ "ХПІ" prokhorenko@kpі.kharkov.ua

Мета і задачі курсу. "Теорія двигунів внутрішнього згоряння" є базовою дисципліною в підготовці інженера-механіка за фахом 7.090210- Двигуни внутрішнього згоряння. 

Предметом вивчення курсу "Теорія ДВЗ" є дійсні термодинамічні процеси, що відбуваються при перетворенні теплоти згоряння палива в механічну роботу, а також вплив властивостей робочого тіла, конструктивних, регулювальних і режимних параметрів двигуна на ефективність цього перетворення. 
У "Теорії ДВЗ" використовується спеціальний, розроблений на базі основних положень технічної термодинаміки, математичний апарат, за допомогою якого можна робити аналіз і синтез робочого процесу поршневого ДВЗ. Це дозволяє забезпечити рішення наступних задач курсу. 
1. Обґрунтування залежності між термодинамічними параметрами робочого тіла, конструктивними, регулювальними параметрами ДВЗ і показниками ефективності робочого процесу для проведення його оптимізації з погляду зменшення питомої витрати палива, підвищення питомої потужності, надійності конструкції й економічності двигуна. 
2. Дослідження резервів і визначення шляхів поліпшення техніко-економічних показників ДВЗ шляхом удосконалювання його робочого процесу. 
3. Одержання, на основі синтезу робочого процесу, вихідних даних для розрахунку і проектування деталей, механізмів і систем ДВЗ. Зокрема , на основі даних, отриманих при розрахунку робочого процесу, виконуються: розрахунок на міцність корпусних деталей, деталей кривошипно-шатунного механізму, проектування систем охолодження, змащення, повітропостачання. 

Для кого цей курс. Курс створено для студентів технічних вузів.

Необхідні навчальні навички. Як уже відзначалося, основою курсу є технічна термодинаміка. Студенти спеціальності 7.090210 двигуни внутрішнього згоряння вивчають основні положення цієї науки в курсі "Теоретичні основи теплотехніки".
Крім того, приступаючи до вивчення курсу "Теорія ДВЗ" студент повинний опанувати знаннями курсів: "Фізика", "Хімія", "Пристрій і робота ДВЗ", "Палива, олії й охолодні рідини", "Кінетика згоряння в ДВЗ". 

Особливості навчального процесу. Процес навчання здійснює тьютор шляхом відправлення повідомлень кожному слухачу електронною поштою. Повідомлення містять завдання на поточний тиждень з посиланнями на навчальні матеріали і результати надісланих раніше відповідей. Теоретичні матеріали учень переглядає на сайті даного курсу.
Наприкінці вивчення кожної теми учасники курсу повинні пройти тестування за поточною темою. У залежності від успішності проходження тесту кожному учаснику будуть додані бали. 
Завдання виконуються на локальному комп'ютері користувача і висилаються електронною поштою тьютору. Тьютор розміщує перевірені завдання у вигляді окремих сторінок на сайті даного курсу.
Користувачі мають можливість брати участь у дискусіях (щоденних форумах і щотижневих чатах) за поточними питаннями. Слухачі завжди можуть проконсультуватися з тьютором, написавши йому лист як у загальний форум, так і особисто.

Результати і придбання. По закінченні навчання студент буде знати:
1. Основні показники і параметри двигуна, що характеризують його робочий процес.
2. Особливості процесів, що відбуваються в циліндрі ДВЗ під час його роботи.
3. Робочі характеристики і шляхи підвищення потужності двигуна.
4. Резерви поліпшення техніко-економічних показників двигуна.

По закінченні вивчення курсу студент повинен вміти:
1. Виконувати розрахунок робочого процесу ДВЗ.
2. Визначати основні показники роботи двигуна.
3. Визначати енергетичний баланс двигуна і його конструктивних вузлів.
Знання, отримані при вивченні курсу дозволяють перейти до вивчення спеціальних і загальтехнічних курсів: "Конструкція і динаміка ДВЗ", "Системи ДВЗ", "Експлуатація і ремонт ДВЗ", "Газова динаміка й агрегати наддування", "Іспиту ДВЗ", "Установки з ДВЗ", "Багатопаливність ДВЗ" і ін. 

13. Проектування деталей та вузлів машин загального призначення
Автори курсу: Калінін П.Н., Жережон-Зайченко Ю.В.
Веб-майстер і т’ютор: Жережон-Зайченко Ю.В. GRV@kpi.kharkov.ua 


Метою курсу «Проектування та конструювання деталей машин» є вивчення конструкцій, принципу роботи, розрахунку і проектування деталей машин, складальних одиниць (вузлів) і агрегатів загального призначення. Вивчаються основи теорії спільної роботи (сполучень) деталей машин і методи їхнього розрахунку, методи конструювання і раціонального вибору матеріалів тощо.

Задача курсу «Проектування та конструювання деталей машин» полягає у тім, щоб виходячи з заданих умов роботи деталей і складальних одиниць загального призначення одержати навички їхнього розрахунку і конструювання; вивчити методи, правила і норми проектування, що забезпечують виготовлення надійних і економічних конструкцій; розвити навички технічної творчості. Курс «Проектування та конструювання деталей машин» є завершальним у циклі загальнонаукових і загальноінженерних предметів і служать базою для вивчення наступних спеціальних дисциплін.

Для кого цей курс. Курс створено для студентів вищих навчальних закладів. 

Необхідні навчальні навички. Для роботи з курсом студентам необхідно:
• Мати навички роботи з ОС Windows.
• Мати навички роботи з MS Office.
• Мати навички роботи в Інтернет.
• Мати навички роботи з електронною поштою.
• Мати власну поштову адресу.
• Мати можливість роботи в Інтернет протягом 2-3 годин на тиждень.
• Мати базові знання з дисциплін теоретична механіка, опір матеріалу та теорія машин та механізмів.

Особливості навчального процесу. Створення нових машин, які відповідали б сучасним вимогам, пов’язане з потребою підготовки висококваліфікованих інженерних кадрів машинобудівного профілю, здатних розв’язувати питання розрахунків, конструювання, виробництва та експлуатації машин високого технічного рівня. Така підготовка ведеться на базі викладання студентам фундаментальних загальноосвітніх, загальноінженерних і спеціальних дисциплін. Завершальним етапом загальноінженерної підготовки є вивчення дисципліни «Проектування та розрахунок деталей і вузлів машин загального призначення».
Ця дисципліна відповідно до діючих типових програм та навчальних планів має назви: «Деталі машин», «Основи конструювання машин», «Деталі машин і основи конструювання» та ін. Не змінюючи фактичного змісту та обсягу програмного матеріалу, перелічені назви дисципліни охоплюють потрібний базовий матеріал, а також деякі питання, що належать до профілю майбутньої спеціальності студентів. Назву дисципліни «Проектування та розрахунок деталей і вузлів машин загального призначення» можна розглядати як узагальнену, де передбачається викладання базового програмного матеріалу згідно з типовою програмою для інженерно-технічних спеціальностей вузів та дані практичні рекомендації до розрахунків механічних передач та деталей загального призначення. 
Курс складається з занять, кожне з яких має теоретичну і практичну частини та тести. 
Для вивчення курсу необхідно: зареєструватися, своєчасно виконувати завдання, проходити відповідні тести, приймати участь в чатах, підтримувати зв’язок з тьютором за допомогою електронної пошти.

Результати і придбання. По закінченню курсу «Проектування та конструювання деталей машин» студенти, виходячи з заданих умов роботи деталей і складальних одиниць загального призначення одержать навички їхнього розрахунку і конструювання; засвоять методи, правила і норми проектування, що забезпечують виготовлення надійних і економічних конструкцій; отримають навички технічної творчості.

14. Курс теоретичної механіки та практикум на основі систем комп’ютерної алгебри
Автори: Андрєєв Юрій Михайлович доц., к.т.н.; Дружинін Євген Іванович доц., к.т.н.; Ларін Андрій Олексійович доц., к.т.н. 

Мета і завдання курсу. В останні роки різко зростають вимоги до викладу курсу теоретичної механіки. Це, насамперед, пов'язано зі зменшенням чисто інженерних спеціальностей у вищих навчальних закладах, зменшенням часу, що відводиться для вивчення теоретичної механіки. У той же час від фахівців, що випускаються, вимагається уміння розв’язувати інженерні задачі механіки на ПЭВМ із застосуванням сучасних програмних комплексів. Пропонований курс має на меті крім викладу основних питань курсу теоретичної механіки дати можливість студенту засвоїти сучасні підходи до розв’язання задач механіки. Ці підходи базуються на представленні механічних систем з єдиних позицій, що дозволяє автоматизувати розв’язання багатьох задач теоретичної механіки. Тому акцент у курсі робиться на застосуванні програмних комплексів комп'ютерної алгебри при виконанні практичних завдань. Це поглиблює розуміння теоретичних положень, полегшує й оживляє процес розв’язання задачі і дає можливість краще представити отримані результати. Ціль курсу: познайомити слухачів із сучасним викладом курсу теоретичної механіки для вищих навчальних закладів; дати компактний і строгий виклад його основних понять, законів, принципів і теорем з єдиних позицій; навчити студента практично застосовувати отримані знання для розв’язання відповідних задач як традиційними методами, на яких базуються інші курси підготовки інженерів (опір матеріалів, теорія механізмів і машин і т.д.), так і сучасного, потребуючого використання персонального комп'ютера.

Для кого цей курс. Курс створений для студентів технічних вищих навчальних закладів та для викладачів, які бажають підвищити свій рівень кваліфікації.

Необхідні навчальні навички. Для роботи з курсом необхідно мати навички роботи з операційною системою Wіndows, мати навички роботи з Mіcrosoft Offіce (Word, Excel:), в Інтернет, з електронною поштою; мати можливість роботи в Інтернет протягом 2-3 годин у тиждень.

Особливості навчального процесу. Пропоноване програмне середовище дуже просте для засвоєння і дозволяє застосовувати його з перших практичних занять. Такий курс впроваджений у навчальний процес у Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут" на механіко-технологічному, фізико-технічному й інженерно-фізичному факультетах у 1996-2001 р. Курс складається з двох розділів кінематики і кінетики. Викладання кінематики засновано на поняттях узагальнених координат і структурах механічних систем, тобто аналітичних залежностях положень крапок і тіл системи від узагальнених координат і будується за принципом від загального до часткового. Це дозволяє застосувати єдиний підхід для розв’язання всіх задач кінематики аналітичним засобом. В основі викладання кінетики лежить загальне варіаційне рівняння механіки (принцип Лагранжа-д'Аламбера). Усі теореми і положення статики і динаміки виводяться з нього. У процесі викладання виводяться і доводяться аналітичні алгоритми, добре реалізовані в системах комп'ютерної алгебри. Поряд зі звичайним виконанням розрахункових завдань "вручну", студенти мають можливість попрактикуватися в розв’язанні традиційних задач курсу теоретичної механіки на ПЕОМ. Як приклад використання систем комп'ютерної алгебри у курсі теоретичної механіки пропонується розроблений на кафедрі теоретичної механіки НТУ "ХПІ" програмний комплекс КИДИМ, що відрізняється простотою у використанні і гарній пристосованості до навчальних цілей. Мова уведення вихідних даних має природний, звичний для студентів формульний вид, дозволяє розташовувати інформаці у довільному порядку і задавати інструкції російською мовою. Основний акцент робиться на навчанні студентів складанню моделей механічного поводження конструкцій і систем, а також аналізу одержуваних результатів. 
Таке викладання курсу теоретичної механіки дозволяє: побудувати курс теоретичної механіки на сучасному рівні в короткій і доступній формі; розширити коло розв'язуваних задач, ускладнити їх, поряд із задачами аналізу розв’язувати задачі синтезу без збільшення обсягу рутинних обчислень; змоделювати в процесі навчання сучасну інженерну діяльність; дати студентам додаткову практику в роботі з ПЭВМ; підвищити інтерес студентів до досліджуваного предмета; зберегти в курсі традиційні методи розв’язання задач механіки; одержувати результати розрахункових завдань у числовому, графічному й аналітичному вигляді (у виді формул і рівнянь), оформленому у вигляді звіту у файлі, що і пересилається тьюторові для перевірки і контролю. Автори висловлюють подяку проф. Євстратову В. А. і проф. Кухаренко В. Н. за допомогу і підтримку в практичній реалізації курсів теоретичної механіки з застосуванням методів комп'ютерної алгебри на механіко-технологічному і фізико-технічному факультетах НТУ "ХПІ" у 1996-2001 р. 

Курс розрахований на календарне півріччя. Реєстрація здійснюється по електронній пошті Andreew@kpі.kharkov.ua або на сайті НТУ "ХПІ". 
Усім, хто зареєструвався, буде вислана анкета. За результатами відповідей на анкету будуть відібрані 20 чоловік для участі в курсі. 
Навчання триває 20 тижнів. Кожен з тижнів присвячений вивченню окремої теми. З засобів навчання будуть використовуватися: теоретичні матеріали на сайті,• практичні завдання, загальні форуми (асинхронне спілкування), чати (синхронне спілкування), електронне тестування на сайті, індивідуальні консультації з тьютором електронною поштою. Для одержання посвідчення Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" про проходження курсу (про підвищення кваліфікації) слухач повинний виконати всі необхідні завдання і набрати визначену кількість балів. Завдання виконуються на локальному комп'ютері користувача і висилаються електронною поштою тьютору (керівнику курсу). Тьютор розміщує кращі виконані завдання у вигляді окремих сторінок на сайті даного курсу. Процес навчання тьютор здійснює шляхом відправлення повідомлень кожному слухачу електронною поштою. Повідомлення містять завдання на поточний тиждень з посиланнями на навчальні матеріали і результати присланих раніше відповідей. Теоретичні матеріали учень переглядає на сайті даного курсу. Наприкінці вивчення кожної теми учасники курсу повинні пройти тестування за поточною темою. У залежності від успішності проходження тесту кожному учаснику будуть додані бали. Користувачі мають можливість брати участь у дискусіях (щоденних форумах і щотижневих чатах) по поточних питаннях. 

Результати і придбання. Слухачі ознайомляться з курсом теоретичної механіки - основними термінами, поняттями, положеннями, законами, теоремами, традиційними методами рішення задач. Одержать навички в застосуванні отриманих знань для складання механічних моделей реальних конструкцій і систем, розв’язанні задач статики, кінематики і динаміки традиційними "ручними" методами. Крім того, слухачі познайомляться й засвоять методи розв’язання тих же задач курсу за допомогою аналітичних комп'ютерних методів на прикладі програмного комплексу КИДИМ - зручного програмного засобу для розв’язання навчальних і інженерних задач механіки. 

15. Дистанційний курс загальної фізики. Частина перша
Автор: Окладний Ю.Г. 

Мета курсу:
• забезпечення фундаментальної бази технічної освіти, підготовки інженерів широкого профілю;
• орієнтація студентів у неухильно зростаючім потоці науково-технічної інформації, який притаманний сучасній науково-технічній революції; 
• підготовка студентів до засвоєння загальнотехнічних та спеціальних дисциплін;
• вироблення навичок, які допомагають у подальшому вирішувати інженерні задачі з використанням фізичних ідей і методів не тільки у традиційних, але і у сучасних областях техніки та промисловості, в котрих вони спеціалізуються;
• забезпечення майбутніх інженерів базою експериментальної та теоретичної підготовки - фундаментальної фізико-математичної основи, яка необхідна їм не тільки для засвоєння й використання сучасної техніки, але і для створення нової.

Задачі курсу:
1. Забезпечити набуття студентами міцних та глибоких знань про основні фізичні явища, з найважливіших понять, ідей і закономірностей класичної та сучасної фізики, котрі характеризують ці явища і у сукупності утворюють уявлення про єдину фізичну картину світу ідеальну модель природи, якою визначається увесь стиль фізичного мислення на даному історичному етапі розвитку науки.
2. В процесі вивчення конкретного матеріалу курсу фізики, на основі глибокого засвоєння уявлень про сучасну фізичну картину світу, формувати у студентів науковий світогляд. При цьому, шляхом розкриття сутності фізичних явищ в усій їх повноті, різноманітності та протиріччях, з урахуванням обмеженої можливості застосування різних фізичних понять, законів і теорій, виховувати у них діалектико-матеріалістичне мислення.
3. Виробляти у студентів навички застосування сучасної фізичної апаратури для грамотного проведення вимірів і оцінки похибок, які є важливішим критерієм достовірності отриманих результатів.
4. Формувати правильне розуміння найважливіших методів експериментального і теоретичного дослідження у фізиці, в тому числі методів побудови, вивчення і аналізу математичних моделей реальних об’єктів і процесів, завдяки використанню яких фізика є еталоном наукової суворості для усіх природничих і технічних наук. На цій основі студенти повинні оволодіти засобами і методами вирішення конкретних задач з різних областей фізики.
5. Шляхом підвищення ролі самостійної роботи студентів при вивченні фізики розвивати у них творчі здібності, прагнення до постійного збагачення знань. 
6. Добиватися засвоєння студентами найважливіших положень теорії розмірностей і побудови системи одиниць фізичних величин та їх визначень у відповідності з ДСТ «Одиниці фізичних величин».

Для кого цей курс. Курс розрахований на: 
• студентів НТУ «ХПІ» всіх форм навчання, які за певних обставин за згодою деканату віддають перевагу дистанційному режиму вивчення курсу загальної фізики;
• студентів інших вищих технічних навчальних закладів України та інших країн СНД, які хочуть ознайомитися зі змістом курсу в індивідуальному порядку;
• осіб, які мають повну середню освіту та в індивідуальному порядку вивчають курс у порядку самоосвіти;
• учнів 10 11 класів спеціалізованих шкіл, ліцеїв з розширеною програмою з фізико-математичних та технічних дисциплін, технікумів та коледжів технічного профілю; у разі отримання за результатами вівчення курсу підвищеної оцінки (чотири або пять) вони у випадку наступного навчання в НТУ «ХПІ» звільняються від вивчення першої частини курсу загальної фізики;
• учнів 10 11 класів загальноосвітніх середніх шкіл, які мають підвищені оцінки з фізико-математичних дисциплін, прагнуть до поглибленного вивчення фізики та рекомендовані педагогічною радою школи.
Необхідні навчальні навички: вміння працювати з електронною поштою, знання базових дисциплін математики, фізики. 

Особливості навчального процесу. Курс складається з занять, кожне з яких має теоретичну і практичну частини та тести. 
Для вивчення курсу необхідно: зареєструватися, своєчасно виконувати завдання, проходити відповідні тести, приймати участь в чатах, підтримувати зв’язок з тьютором за допомогою електронної пошти.

Результати і надбання. В процесі навчання слухачі отримають 
• знання про основні фізичні явища, з найважливіших понять, ідей і закономірностей класичної та сучасної фізики, котрі характеризують ці явища і у сукупності утворюють уявлення про єдину фізичну картину світу; 
• навички, які допоможуть у подальшому вирішувати інженерні задачі з використанням фізичних ідей і методів не тільки у традиційних, але і у сучасних областях техніки та промисловості;
• навички застосування сучасної фізичної апаратури для грамотного проведення вимірів і оцінки похибок, які є важливішим критерієм достовірності отриманих результатів.
• знання найважливіших положень теорії розмірностей і побудови системи одиниць фізичних величин та їх визначень у відповідності з ДСТ «Одиниці фізичних величин».

16. Теоретичні основи холодильної та кріогенної техніки
Автор: професор кафедри технічної кріофізики Кухаренко Володимир Миколайович (kvn@kpi.kharkov.ua

Мета і задачі курсу: вивчити основні засоби одержання низьких температур і їхнього використання в термодинамічних системах. 

Для кого цей курс. Курс створений для студентів вищих технічних навчальних закладів що отримують підготовку бакалавр енергетики.

Необхідні навчальні навички: 
• Уміння працювати з операційною системою Wіndows.
• Уміння працювати з Mіcrosoft Offіce (Word, Excel...).
• Мати базову підготовку з математики фізики та технічної термодинаміки.

Особливості навчального процесу.
Процес навчання здійснює тьютор шляхом відправлення повідомлень кожному слухачу по електронній пошті. Повідомлення містять завдання на поточний тиждень з посиланнями на навчальні матеріали і результати присланих раніше відповідей. Теоретичні матеріали учень переглядає на сайті даного курсу. 
Наприкінці вивчення кожної теми учасники курсу повинні пройти тестування по поточній темі. В залежності від успішності проходження тесту кожному учаснику будуть додані бали. 
Завдання виконуються на локальному комп'ютері користувача і висилаються по електронній пошті тьютору. Тьютор розміщує перевірені завдання у вигляді окремих сторінок на сайті даного курсу. 
Користувачі мають можливість брати участь у дискусіях (щоденних форумах і щотижневих чатах) по поточних питаннях. Слухачі завжди можуть проконсультуватися з тьютором, написавши йому лист як у загальний форум, так і особисто. 

Результати і придбання. По закінченню курса користувачі засвоять:

17. Розрахунок та проектування низькотемпературної техніки
Автор: професор кафедри технічної кріофізики Кухаренко Володимир Миколайович (kvn@kpi.kharkov.ua

Мета і задачі курсу: навчити розраховувати і проектувати елементи низькотемпературних систем і самі системи.

Для кого цей курс. Курс створений для студентів вищих технічних навчальних закладів що отримують підготовку бакалавр енергетики.

Необхідні навчальні навички: 
• Уміння працювати з операційною системою Wіndows.
• Уміння працювати з Mіcrosoft Offіce (Word, Excel...).
• Мати базову підготовку з математики фізики та технічної термодинаміки.

Особливості навчального процесу. Процес навчання здійснює тьютор шляхом відправлення повідомлень кожному слухачу по електронній пошті. Повідомлення містять завдання на поточний тиждень з посиланнями на навчальні матеріали і результати присланих раніше відповідей. Теоретичні матеріали учень переглядає на сайті даного курсу. 
Наприкінці вивчення кожної теми учасники курсу повинні пройти тестування по поточній темі. У залежності від успішності проходжения тесту кожному учаснику будуть додані бали. 
Користувачі мають можливість брати участь у дискусіях (щоденних форумах і щотижневих чатах) по поточних питаннях. Слухачі завжди можуть проконсультуватися з тьютором, написавши йому лист як у загальний форум, так і особисто.

Результати і придбання. В результаті проходження курсу студенти отримають:
• уміння розраховувати теплообмінні апарати з робочими тілами в різних фазових состояних 
• уміння представляти низькотемпературні системи у вигляді графа 
• уміння визначати порядок розрахунку низькотемпературної системи, представленої у вигляді графа.

18. Практичний курс дистанційного навчання
Автори: Курс створено під керівництвом Кухаренко В.М. (e-mail: kvn@kpi.kharkov.ua ). Авторський колектив: Савченко М.В., Токар А.І., Сиротенко Н.Г., Твердохлєбова Н.Є.
Тьютор курса: Токар А.І. (e-mail: tai@kpi.kharkov.ua)

Мета і задачі курсу: Вивчити психолого-педагогічну специфіку дистанційного навчання, оволодіти методиками створення дистанційних курсів та особливостями проведення дистанційного навчання 
Для кого цей курс. Курс створений для викладачів вищих навчальних закладів, студентів та широкого кола населення, кому цікаві питання дистанційного навчання.

Необхідні навчальні навички: наявність та вміння роботи з e-mail, методичні наробки з курсом, доступ до Інтернет, уміння працювати з MS Office, бажання підвищити свій професійний рівень. 

Особливості навчального процесу. На початку роботи треба зареєструватися на сайті університету (повна інформація про себе), у списку розсилки dist2001@yahoogroups.com (Відправити порожній лист без назви за адресою dist2001-subscribe@yahoogroups.com.) Після отримання повідомлення про реєстрацію в списку розсилки, треба переслати його в групу). При першому відвідуванні курсу, необхідно заповнити анкету. Процес навчання здійснюється тьютором. Слухачам необхідно вчасно проробляти теоретичну інформацію, відсилати тьюторові виконані практичні завдання, відповідати на питання (відповіді надсилати електронною поштою), брати участь у чатах та дискусіях.
Курс розраховано на 12 тижнів. Кожне заняття триває 1 тиждень.

Результати і придбання. По закінченню курса слухачі: 
- оволодіють методиками створення дистанційних курсів; 
- оволодіють методиками проведення дистанційного навчання з цього та інших дистанційних курсів; 
- отримають навички створення презентацій курсу в Power Point та HTML-редакторі; 
- отримають навички розробки тесту для контролю знань; 
- засвоять основні прийоми спілкування у форумі та чаті; 
- отримають посвідчення НТУ "ХПІ" про підвищення кваліфікації (за умови виконання усіх вимог курсу). 

19. Інтернет в освіті
Автори: Курс створено під керівництвом Кухаренко В.М. (e-mail: kvn@kpi.kharkov.ua ) Авторський колектив – Савченко М.В., Турчик В.В.

Мета і задачі курсу: визначити основні поняття, пов'язані з використанням Інтернет в системі освіти. 
Для кого цей курс. Курс створений для викладачів вищих навчальних закладів, студентів та широкого кола населення, кому цікаві питання дистанційного навчання та ролі Інтернет у системі сучасної освіти.

Необхідні навчальні навички.
1. Навички роботи в Інтернет 
2. Можливість роботи в Інтернет протягом 2-3 годин у тиждень
3. Навички роботи з електронною поштою 
4. Власну поштову скриньку 

Особливості навчального процесу. Реєстрація здійснюється по електронній пошті за адресою: kvn@kpi.kharkov.ua чи на сайті НТУ "ХПІ".
Процес навчання здійснює тьютор шляхом пересилки повідомлень у список розсилки (plde@egroups.com). Повідомлення містять завдання на поточний тиждень, а також аналіз присланих відповідей. Слухачі курсу отримують ці повідомлення по електронній пошті. Теоретичні матеріали можна продивитись на сайті курсу. Завдання виконуються на локальному комп'ютері користувача і відсилаються по електронній пошті тьютору. Тьютор розміщує перевірені завдання у вигляді окремих сторінок на сайті даного курсу. Протягом навчання слухачі приймають участь у дискусіях. 

Результати і придбання. Вивчення курсу дозволить зрозуміти роль і місце Інтернет у системі сучасної освіти. 

20. Основи педагогіки
Автори: Курило Сергій Ілліч, кандидат педагогічних наук, доцент; Лабскір Володимир Михайлович, кандидат педагогічних наук, професор; Любієв Альберт Ігнатійович, професор; Юшко Олексій Володимирович, Савченко Микола Володимирович, кандидат фізико-математичних наук, співробітник ПЛДО НТУ "ХПІ", консультант по системі "Веб-клас-хпі", технічний керівник проекту; Кухаренко Володимир Миколайович, кандидат технічних наук, професор, консультант по загальних питаннях дистанційної освіти.

Мета і завдання курсу: розкрити поняття “навчання” і “виховання” як двосторонні процеси, узагальнити закономірності процесу навчання. У навчання і виховання є дві сторони. Одна сторона - педагогічна майстерність, мистецтво викладання, спілкування і керування. Друга сторона - наукові закономірності засвоєння матеріалу, формування знань, умінь, навичок, моральних норм, цінностей, установок, особистісних якостей. 

Для кого цей курс. Курс створений для педагогів-викладачів, студентів та широкого кола населення, що цікавляться питаннями педагогіки.

Необхідні навчальні навички: вміння працювати з електронною поштою та в середовищі Windows. 

Особливості навчального процесу. Дійсний курс навчання є результатом викладання в 1995-2000 роках "Основ психології і педагогіки", "Педагогіки" і ряду гуманітарних дисциплін у Харківському державному політехнічному університеті. Теми і їхній зміст відповідають розробленим в університеті навчальним робочим програмам.
Актуальність змісту зв'язана з перехідним періодом розвитку України від однієї суспільно-політичної формації до іншої. 
Автори приділили увагу творчому використанню принципів навчання, багатству методів, включаючи оцінювання знань, умінь і навичок. У курсі відбиті деякі педагогічні погляди і переконання авторів, що мають багаторічний досвід у вищій освіті, фізичному вихованні, спорті, рекреації, менеджменті. 

Результати і придбання. По закінченню курсу слухачі отримають знання найважливіших положень теорії педагогіки, зрозуміють зміст поняття “навчання” і “виховання”, узагальнять закономірності процесу навчання, а також закономірності засвоєння матеріалу, формування знань, умінь, навичок, 

21. Технології web-дизайна дистанційних курсів
Автори: Курс створено під керівництвом Кухаренко В.М. (e-mail: kvn@kpi.kharkov.ua). Тьютор курсу – Молодих Г.(e-mail: molodich@ic.kharkov.ua )
Мета курсу: навчити слухачів створювати web-сторінки, використовуючи редактори HTML сторінок і графічних редакторів, з огляду на правила web дизайну.

Для кого цей курс. Курс створено для викладачів, студентів та всіх, хто цікавиться технологією веб-дизайна.
Необхідні навчальні навички:
1. Навички роботи з операційною системою Windows 
2. Навички роботи з Microsoft Office (Word, Excel:) 
3. Навички роботи в Інтернет 
4. Можливість роботи в Інтернет протягом 2-3 годин у тиждень
5. Навички роботи з електронною поштою 
6. Власну поштову скриньку 

Особливості навчального процесу: Реєстрація здійснюється по електронній пошті за адресою: kvn@kpi.kharkov.ua ; alena@kpi.kharkov.ua  чи на сайті НТУ "ХПІ".
Навчання триває 8 тижнів. Кожний з тижнів присвячений вивченню окремої теми. З засобів навчання будуть використовуватися:
теоретичні матеріали на сайті, практичні завдання, загальні форуми (асинхронне спілкування), чати (синхронне спілкування), електронні тестування на сайті, індивідуальні консультації з тьютором по електронній пошті. 
Користувачі мають можливість брати участь у дискусіях (щоденних форумах і щотижневих чатах) по поточним питаннях. Які б проблеми не виникли у слухачів, вони завжди можуть проконсультуватися з тьютором, написавши йому лист як у загальний форум, так і особисто. 
Завдання виконуються на локальному комп'ютері користувача і висилаються по електронній пошті тьютору (керівнику курсу). Тьютор розміщує кращі виконані завдання у виді окремих сторінок на сайті даного курсу. 
Процес навчання тьютор здійснює шляхом відправлення повідомлень кожному слухачу по електронній пошті. Повідомлення містять завдання на поточний тиждень з посиланнями на навчальні матеріали і результати присланих раніше відповідей. Теоретичні матеріали учень переглядає на сайті даного курсу. 
Наприкінці вивчення кожної теми учасники курсу повинні пройти тестування по поточній темі. В залежності від успішності проходжения тесту кожному учаснику будуть додані бали. 
Для отримання посвідчення Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" про проходження курсу (про підвищення кваліфікації) слухач повинен виконати всі необхідні завдання і набрати визначену кількість балів.
По закінченні курсу всі слухачі будуть підписані на список розсилання оперативної інформації з дистанційного навчання. Це дозволить підтримувати контакт із людьми, які цікавляться областю дистанційного навчання, консультуватися з ними. 

Результати і придбання. По закінченню курса слухачі будуть знати: основи мови HTML, необхідного для створення як дистанційних курсів, так і звичайних web-сторінок, основи web-дизайну.
Крім того, слухачі зможуть створювати і максимально оптимізувати графічні зображення в редакторі Adobe Photoshop 5.0 (6.0) для використання в мережі Інтернет, створювати і редагувати власні сторінки за допомогою редактора Microsoft Front Page 98. 

22. Основи дистанційного навчання
Автори: Курс створив Кухаренко Володимир Миколайович
(email: kvn@kpi.kharkov.ua

Мета і задачі: ознайомити викладачів з технологіями дистанційного навчання та дати навички створення дистанційних курсів 

Необхідні навчальні навички: наявність та вміння роботи з e-mail; методичні наробки з курсу; доступ до Інтернет; уміння працювати з MS Office; наявність вільного часу для спілкування та роботи. 
Особливості навчального процесу. Для початку роботи з курсом треба зареєструватися на сайті університету (повна інформація про себе), у списку розсилки ukrde@yahoogroups.com (відправити пустого листа без назви). 
Доступ до курсу надає адміністратор, який має право відхилити кандидатуру слухача у разі необ’єктивного заповнення реєстраційної форми (наприклад, не вказано посаду, e-mail). Під час першого входу до курсу необхідно заповнити анкету (див. у курсі).

Процес навчання здійснює тьютор. Слухачам необхідно своєчасно виконувати теоретичні завдання, відсилати тьюторові виконані практичні вправи, відповідати на питання (відповіді відсилати електронною поштою) і приймати участь у chat. 
Тьютор відсилає повідомлення слухачам у список розсилки, які вони отримують по електронній пошті. Повідомлення містять завдання на тиждень і аналіз відповідей. Теоретичні материали слухачі можуть продивитись на сайті курсу.
Курс розраховано на 4 тижні. Кожне заняття триває один тиждень. 
Розроблений слухачем курс буде розміщено на сайті НТУ “ХПІ”. 

Результати і надбання. По закінченню курсу слухачі отримають навички створення презентацій курсу у Power Point та html-редакторі навички розробки тесту для контролю знань засвоєте основні прийоми спілкування у форумі та чаті посвідчення НТУ “ХПІ” про підвищення кваліфікації (за умови виконання усіх вимог курсу). 

 

E-mail: natatv@kpi.kharkov.ua ©

Использование данной информации допускается только со ссылкой на источник и с разрешения автора

Hosted by uCoz